Rawatan kuku jari kaki Kulat Dengan Laser - Adakah Bernilai?

Rawatan kuku jari kaki Kulat Dengan Laser - Adakah Bernilai?

Kulat kuku jari kaki adalah mencari jangkitan kulit bakteria hodoh mencabar profesional perubatan di seluruh negara. Menurut kaji selidik statistik baru-baru ini, terdapat kira-kira 25 juta pesakit di Amerika sahaja mempunyai jangkitan kuku jari kaki. Walaupun ia tidak menakutkan dan mengancam nyawa, peningkatan jumlah orang yang membangunkan jangkitan ini menyebabkan kebimbangan kepada organisasi perubatan. Bagi apa-apa pesakit, ia adalah baik untuk berunding dengan doktor untuk mendapatkan rawatan tepat pada masanya untuk kulat kuku jari kaki kepada mengenal pasti gejala pertama. Mengabaikan gejala kulat kuku boleh menjadi keras kuku dan membangunkan jangkitan lagi kepada yang paling teruk.

Ia adalah masa yang anda memulakan rawatan anda untuk jangkitan kuku jari kaki. Ubat dengan ubat-ubatan oral seperti Lamisil atau terbinafine boleh didapati. Oleh kerana ubat-ubatan oral adalah produk dengan kuasa yang rendah dalam tindakan, peluang untuk merawat kulat kuku jari kaki adalah sangat rendah dan ia hanya 10 peratus. Pada masa kini, kemajuan teknologi telah memperkenalkan satu kaedah baru rawatan dengan objektif untuk sembuh pasti. Penyelidik digalakkan untuk merumuskan projek rawatan laser kulat kuku jari kaki. Sinaran laser mempunyai kuasa ultra untuk membunuh kulat bakteria tanpa merosakkan tisu yang sihat dan sel-sel dalam kaki. Syarikat-syarikat swasta digalakkan untuk mengetahui cara-cara baru dan kaedah untuk menghapuskan kulat kuku jari kaki.

Bagaimana sebenarnya yang laser boleh bekerja untuk tujuan kita? Ia adalah sama dengan mekanisme kulat ultra anti tindakan yang vaporizes kulat yang menyebabkan kerosakan kurangnya kepada sel-sel tisu bersebelahan. Kebanyakan pesakit telah pulih kuku mereka yang sihat kaki selepas dua atau tiga kali mereka mendapatkan rawatan laser. Rawatan ini mempunyai peluang yang lebih untuk merawat kulat, sudah tentu, tanpa rasa sakit dan pembedahan.

Seseorang mungkin bertanya jika terdapat apa-apa perlindungan insurans untuk penyakit ini. Jawapannya adalah 'Tidak'. Yuran untuk rawatan adalah agak sangat murah $ 50. Hanya jika perlu, pesakit dirujuk untuk operasi yang kos kira-kira $ 300 hingga $ 500. Jika rawatan yang tidak bertindak balas kepada ubat-ubatan oral, pesakit akan mempunyai pilihan untuk mendapatkan rawatan terapi laser.

Ia adalah untuk diambil perhatian bahawa rawatan untuk menyembuhkan jangkitan kuku jari kaki dengan teliti diberikan dengan begitu banyak berhati-hati bahawa otot yang sihat ibu jari kaki dilindungi tanpa rosak untuk sekurang-kurangnya. Walaupun kaedah terkini rawatan, tidak ada peluang untuk keputusan yang pasti. Peluang untuk sembuh lengkap untuk kulat kuku jari kaki dengan pil adalah hampir 40 peratus. Juga, mengubati dengan permohonan salap mempunyai kebarangkalian kejayaan 10 peratus daripada hari.

Schering-Plough dan Novartis Pharmaceuticals adalah dua syarikat dadah yang telah memperkenalkan produk mereka dalam bentuk salap dan pil untuk membunuh kulat kuku jari kaki dengan berkesan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar