Bagaimana Adakah Minyak Tea Tree Untuk Nail Kulat Kerja? Adakah Ini Teh Khas Kerja Oil Untuk Anda

Bagaimana Adakah Minyak Tea Tree Untuk Nail Kulat Kerja? Adakah Ini Teh Khas Kerja Oil Untuk Anda

Apabila terdedah kepada keadaan lembap di tempat awam, kuku kaki anda boleh dijangkiti dengan kulat. Dipanggil Trichophyton rubrum, ini boleh mendapatkan di bawah kuku dan berkembang pada kadar yang pesat, dan patut dijaga dengan seberapa segera yang mungkin. Ubat-ubatan yang berkesan wujud, tetapi ini boleh mempunyai kesan sampingan yang jahat. Ubat semula jadi dan minyak sering dicari kerana ini, tetapi bagaimana Minyak Tea Tree untuk kulat kuku berfungsi?

Seperti yang boleh semunasabahnya ditanggung, Tea Tree Oil sebenarnya tidak diekstrak daripada teh. Ia datang dari pokok Australia asli, "Melaleuca alternafolia", yang biasanya dikenali sebagai pokok teh. Banyak bahan-bahan semula jadi yang ditemui dalam sap, yang boleh menjadi berkesan dalam pelbagai aplikasi, dengan kajian klinikal telah ditunjukkan bernilai dan disahkan penggunaan perubatannya.

Bahan ini diterima secara umum untuk menjadi berguna untuk jangkitan kulat adalah, terpinen-4-ol. Terbukti sebagai antivirus yang berkesan, anti-bakteria dan anti-kulat, Tea Tree Oil juga mempunyai ciri-ciri unik yang membolehkan ia menembusi jauh ke dalam kuku dan menyerang jangkitan pada akar, yang luar biasa dalam banyak rawatan topikal lain untuk kulat kuku.

Apabila memulakan pada perjalanan Minyak Tea Tree, adalah penting bahawa ujian kulit dijalankan sebelum digunakan. Walaupun jarang berlaku, terdapat kes-kes di mana minyak boleh menyebabkan kerengsaan kulit. Beberapa hari sebelum anda bercadang untuk memulakan rawatan, memohon jumlah yang kecil di bahagian bawah lengan anda setiap pagi. Jika anda tidak mengalami tindak balas kepada permohonan sama ada, anda boleh mula dengan rawatan kulat.

Untuk mendapatkan kesan yang terbaik, ia adalah perlu untuk memfailkan dgn tepat ke bawah. Ini harus menjadi agak mudah dan tidak menyakitkan, bergantung kepada jumlah kulat pertumbuhan kuku yang hadir. Setelah kawasan itu telah disediakan, minyak perlu digunakan secara langsung ke kawasan kuku yang dijangkiti. Ini boleh dilakukan dalam beberapa cara, sama ada dengan merendam kaki dalam mangkuk yang mengandungi minyak, dabbed dalam dengan sehelai bulu kapas atau digunakan dengan berus gigi yang lembut. Jika membuang kuku mati tidak mungkin, jarum perubatan boleh digunakan untuk menyuntik penyelesaian terus ke dalam jangkitan. Sekali lagi, ini tidak menyakitkan, kerana anda akan merawat sel-sel mati.

Jika kerengsaan sedikit berlaku selepas digunakan, anda boleh cuba mencairkan penyelesaian dengan minyak zaitun. Walau bagaimanapun, jika kerengsaan berterusan selepas ini atau teruk, anda perlu berhenti permohonan dengan segera dan mendapatkan rawatan perubatan.

Minyak Tea Tree adalah mudah didapati, dan boleh diambil tanpa preskripsi dari kedai-kedai kesihatan yang paling, farmasi dan banyak peruncit dalam talian dengan perbelanjaan minimum. Walau bagaimanapun, adalah dinasihatkan untuk mendapatkan diagnosis yang tepat daripada doktor anda sebelum memulakan apa-apa rawatan diri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar