Herpes, Penyembuhan Gonorrhea Herba dan Rawatan

Herpes, Penyembuhan Gonorrhea Herba dan Rawatan

Rawatan semula jadi, herba dan Ayurveda dengan ubat-ubatan herba adalah satu kaedah merawat penyakit dan penyakit dengan menggunakan herba atau terapi / bahan berasaskan tumbuhan atau tanaman.

Tumbuh-tumbuhan telah digunakan untuk tujuan perubatan selama lebih berabad-abad. Bentuk rawatan amat popular dan yang diamalkan secara meluas di India. Rawatan herba di India dipanggil "Ayurveda" rawatan. Ia diamalkan di India selama lebih 5,000 tahun dan sistem diiktiraf perubatan tradisional oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO).

Ayurveda adalah satu bentuk purba penyembuhan, yang telah secara berterusan diikuti oleh pengamal ribuan teliti tahun.

Rawatan herba (Dengan Ubat Ayurveda) termasuk beberapa rawatan fizikal dari ubat untuk mengurut, yoga, pembersihan dan detoksifikasi program, dan ubat untuk gangguan seperti kencing manis, BP, kemandulan, mati pucuk, artritis, tekanan darah tinggi tinggi, masalah gastro-usus, dan secara keseluruhannya Meal penyakit kronik dan penyakit berjangkit. Ia menawarkan semula jadi, ubat-ubat herba, yang mengatasi ketidakseimbangan dalam badan dan boleh berjaya merawat masalah kesihatan yang paling dihadapi hari ini.

Ayurveda mengajarkan bahawa jika manusia tidak tinggal kehidupan mereka mengikut prinsip yang betul badan dan minda, akan ada ketidakseimbangan dan kedua-dua badan dan minda serta penderitaan dan penyakit.

Akaun bertulis pertama penggunaan herba berasal dari China, walaupun semua tamadun lain dari dunia purba telah menggunakan tumbuh-tumbuhan sebagai ubat semula jadi untuk penyakit mereka. Perubatan herba barat direka di Greece purba dan doktor terkenal seperti Hippocrates dan Galen.

Ke-15 hingga abad ke-17 adalah masa yang paling popular untuk herba di Eropah. Ubat-ubat herba masih agak popular hari ini, terutamanya disebabkan oleh hakikat bahawa mereka dianggap sebagai tidak berbahaya kerana mereka adalah semula jadi.

Dari zaman pertengahan atas, banyak pengamal telah cuba untuk mengelaskan ubat-ubat herba melalui pemerhatian terhadap kesan mereka. Ini adalah lebih dekat dengan pendekatan saintifik moden mengumpul bukti.

Perubatan herba timur masih berpegang teguh kepada pendekatan mistik dalam teori sahamnya sementara herba barat cenderung untuk menggunakan herba untuk bahan-bahan yang terkandung di dalamnya; pencampuran dan sepadan dengan mereka dengan cara yang bahawa perubatan konvensional tidak dengan ubat-ubatan moden.

Ubat-ubatan herba mengandungi bahan-bahan semula jadi herba. Rawatan herba adalah semulajadi dan tidak invasif dan tidak toksik, supaya mereka boleh digunakan dengan selamat sebagai terapi alternatif atau bersama terapi konvensional.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar