Heartburn Pemulihan Semula Jadi - 5 Perkara Utama Anda Perlu Melakukan untuk Elakkan Heartburn Berkesan

Heartburn Pemulihan Semula Jadi - 5 Perkara Utama Anda Perlu Melakukan untuk Elakkan Heartburn Berkesan

Adakah anda memerlukan beberapa jenis ubat semula jadi pedih ulu hati? Apakah pedih ulu hati anda merosakkan kualiti masa makan malam yang baik dengan keluarga anda? Adakah sakit dada yang semakin teruk? Jika anda bosan dengan sakit dada dan pedih ulu hati merosakkan kualiti hidup anda, maka di sini adalah lima perkara yang perlu anda telah lakukan untuk mengelakkan masalah anda dengan berkesan.

1. Semasa waktu makan, ia tidak adalah idea yang baik untuk minum banyak air. Ini boleh mengganggu proses pencernaan dan menyebabkan anda beberapa masalah. Sebaliknya minum air 30 minit sebelum dan selepas makan untuk mengelakkan dahaga semasa waktu makan.

2. Ia tidak adalah idea yang baik untuk berbaring di belakang anda selepas makan. Bukan sahaja ia kelihatan agak malas terutamanya selepas makan, ia boleh membuat masalah penghadaman berlaku juga. Jadi tidak. Jika anda mempunyai terlalu, sekurang-kurangnya mengambil masa 30 minit duduk lurus ke atas.

3. Makan antasid atau beberapa jenis ubat untuk membantu dengan pedih ulu hati anda ke atas tempoh masa yang panjang benar-benar boleh mengganggu perut anda yang boleh menyebabkan rasa sakit juga. Sebaliknya, mengapa tidak mencuba makan makanan yang mengandungi enzim semula jadi untuk membantu dengan penghadaman anda, seperti betik.

4. makanan Pemisahan dan makan mereka dalam bahagian-bahagian yang lebih kecil adalah sentiasa idea yang baik yang perlu dilakukan untuk mengelakkan pedih ulu hati. Ia adalah lebih baik untuk makan 5-6 bahagian yang lebih kecil makanan sehari daripada 2-3 bahagian-bahagian yang lebih besar daripada hidangan sehari.

5. waktu makan anda adalah juga merupakan faktor ketika datang untuk mengelakkan pedih ulu hati. Sebagai contoh, makan hidangan yang begitu dekat dengan waktu tidur anda tidak pernah satu idea yang baik untuk dilakukan. Sentiasa memberi masa perut anda, sekurang-kurangnya 2-3 jam sebelum anda pergi tidur.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar