Adakah Apple Bantuan Heartburn?

Adakah Apple Bantuan Heartburn?

Epal untuk Heartburn?

Jika anda mengalami pedih ulu hati dengan maka anda mungkin telah mencuba lebih remedi kaunter seperti antasid seperti Tums atau Rolaids. Anda mungkin telah pun mencuba pelbagai jenis ubat preskripsi. Sesetengah orang mendapati bahawa ubat-ubatan ini bekerja tetapi mereka juga boleh mempunyai kesan sampingan dan mereka boleh menjadi mahal dari masa ke masa. Satu lagi pilihan adalah ubat semulajadi untuk melegakan pedih hulu hati, dan salah satu remedi adalah epal untuk pedih ulu hati.

Mekanik Heartburn

Mula-mula kita perlu bercakap tentang mekanik pedih ulu hati yang kerap dikaitkan dengan penyakit refluks asid atau GERD. Pedih ulu hati berlaku apabila tekanan di dalam perut memaksa injap sfinkter esophageal yang lebih rendah untuk membuka. Tekanan perut adalah begitu besar bahawa asid perut kemudian berundur ke dalam esofagus. Antasid bekerja dengan meneutralkan asid perut, sekali gus mengurangkan tekanan di dalam perut.

Epal boleh meneutralkan asid perut.

Menurut beberapa pakar, Granny Smith dan Braeburn epal adalah neutralizers asid yang besar dan mereka yang lebih suka ubat semula jadi mungkin mahu memberi mereka cuba. Epal mengandungi malic dan asid tartarik yang secara semula jadi meneutralkan asid perut. Ini akan mengurangkan tekanan perut, yang mengurangkan kemungkinan pedih ulu hati. Sejarah mencatatkan bahawa orang telah menggunakan antasid semula jadi epal selama bertahun-tahun untuk melegakan ketidakselesaan yang disebabkan oleh pedih ulu hati. Sejak epal adalah semula jadi anda boleh makan epal yang anda suka tanpa mendapat apa-apa kesan buruk.

Apple cider cuka adalah satu lagi ubat yang baik.

Cuka juga satu lagi ubat buatan sendiri popular untuk pedih ulu hati, terutamanya cuka epal cider. Anda boleh mengambil masa beberapa sudu teh cuka ini dalam secawan air atau dalam sos epal untuk mengalami kesan penyembuhan segera. Cuka menambah kepada sebahagian besar asid dalam sistem penghadaman dan membantu dalam proses penghadaman.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar