Apa Adakah Gejala Sindrom Keletihan yang Kronik?

Apa Adakah Gejala Sindrom Keletihan yang Kronik?

Sindrom Keletihan yang Kronik dikaitkan dengan myalgia dan arthralgia, masalah kognitif, keletihan mental dan fizikal yang kronik dan gejala-gejala lain yang tersendiri pada seseorang yang sihat dan aktif. Banyak penyakit mempunyai gejala yang biasa keletihan tetapi dalam kes CFS, ia adalah satu penyakit pelbagai sistemik.

CFS bermula tiba-tiba dan kebanyakannya selepas serangan sejuk, bronkitis, hepatitis atau bug usus. Dalam beberapa orang lain CFS akan disusuli dengan serangan mononucleosis berjangkit atau mono yang akan mengalir keluar tenaga sementara dari ramai remaja dan orang dewasa muda.

Dalam beberapa kes sindrom akan bermula semasa tempoh tekanan yang tinggi. Sindrom ini akan membangunkan secara beransur-ansur dengan apa-apa penyakit yang jelas dan gejala CFS akan datang dan pergi kerap untuk lebih daripada enam bulan.

Nama sindrom menunjukkan bahawa penyakit yang dikaitkan dengan keletihan tetapi keletihan ini bukanlah jenis keletihan biasanya orang pengalaman selepas hari yang sibuk atau minggu, malam tidur atau peristiwa tekanan. Keletihan CFS teruk yang tidak boleh diperbaiki selepas rehat di atas katil dan boleh ditingkatkan dengan aktiviti fizikal atau mental.

CFS mempengaruhi kedua-dua tahap aktiviti dan stamina orang yang seterusnya mengurangkan aktiviti-aktiviti pekerjaan, peribadi, sosial atau pendidikan. Tanda-tanda besar atau utama CFS yang berlangsung selama sekurang-kurangnya enam bulan digunakan untuk mendiagnosis CFS kesukaran kognitif, masalah tidur, sakit otot yang berterusan, sakit sendi, dan sakit kepala, kelesuan meningkat diikuti dengan usaha orang, nodus limfa tender dan sakit tekak.

Sesetengah pesakit akan menunjukkan tanda-tanda seperti kerengsaan usus, masalah psikologi, menggigil dan berpeluh malam, gangguan penglihatan, alahan, kabus otak dan kesukaran dalam mengekalkan kedudukan menegak (pening, masalah keseimbangan atau pengsan). Keseriusan sindrom adalah berbeza dari pesakit kepada pesakit kerana beberapa orang mengekalkan kehidupan agak aktif manakala bagi kebanyakan pesakit sindrom menghadkan aktiviti.

Sindrom ini sering mempunyai tempoh alternatif antara penyakit dan juga saudara menjadi. Tanda-tanda akan berlaku semula dalam kes pesakit yang mengalami pengurangan gejala sebahagiannya atau sepenuhnya. Penurunan dalam gejala pada pesakit akan menggoda mereka untuk aktiviti keterlaluan apabila mereka yang lebih baik yang boleh memburukkan lagi keadaan.

Aloe Herba Minuman adalah campuran jus dan herba yang mengandungi enzim hidup yang membantu dalam penghadaman dan untuk membersihkan organ-organ badan, tiub usus dan usus. Ini minuman tulen dan menyegarkan membantu menenangkan sistem penghadaman dan juga membantu dalam pembersihan diri semula jadi badan. Jadi minum ini Aloe Vera Jus Minuman sebagai tambahan kepada diet harian untuk membersih, mendetoksifikasi dan menyembuhkan tubuh.

Gabungan dua faktor penting seperti lactobacillus acidophilus dan serat telah digunakan dalam membuat Florafiber. Lactobacillus acidophilus adalah mikrob yang terdapat dalam saluran penghadaman untuk mengekalkan keseimbangan yang betul "mesra" serat. Serat adalah penting dalam pemakanan yang betul dan jika pesakit tidak makan dengan betul, pengambilan Florafiber banyak membantu. Florafiber adalah sesuai untuk orang imuniti rendah atau untuk orang yang telah dikompromi sistem penyingkiran.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar