Busuk tahi? Punca & Penyembuhan Untuk Pergerakan Smelly Usus dan Gas

Busuk tahi? Punca & Penyembuhan Untuk Pergerakan Smelly Usus dan Gas

Pernahkah anda terfikir mengapa sesetengah orang hanya seolah-olah mempunyai pergerakan usus yang berbau busuk lebih teruk daripada mayat? Jika demikian maka hari ini saya akan menerangkan 3 sebab yang paling biasa tahi busuk dan apa yang anda boleh lakukan untuk menghapuskan punca-punca pergerakan berbau usus untuk hidup. Jangan sekali-kali sehingga bau bilik air lagi!

3 Punca Common Busuk Usus

# 1: Disfungsi pencernaan - Orang yang akan mengalami horrendously berbau buang air besar sering mempunyai masalah penghadaman sebagai punca. Ini boleh bermakna kekurangan pengeluaran asid perut, pengeluaran enzim, atau kekurangan bakteria baik bertujuan untuk memecahkan makanan dalam usus. Selalunya apabila orang-orang ini sama mengubah diet mereka untuk diet yang lebih banyak makanan keseluruhan dengan jumlah yang lebih besar serat mereka mendapati bahawa perut mereka bertambah baik dan peningkatan yang mengurangkan jumlah makanan masa mempunyai menapai dan membusuk dalam usus.

# 2: Makanan Alahan - Sangat biasanya mereka yang mempunyai pergerakan usus yang berbau mempunyai alahan kepada makanan yang mereka makan setiap masa, ini sering termasuk produk-produk tenusu, produk gandum dan soya. Ia termasuk juga makanan yang tinggi gula yang melemahkan tindak balas imun lanjut dan meningkatkan tindak balas alahan dan keradangan. Diet penghapusan adalah untuk mengelakkan pesalah lazim dan menyaksikan bagaimana usus anda berubah, bukan sahaja dalam bau tetapi dalam kekerapan dan pengurangan rasa sakit atau kembung juga.

# 3: Candida - Akhir sekali yang sangat terkenal candida albicans penumbuhan yg terlalu cepat. Yis ini wujud dalam dasarnya semua orang, bagaimanapun ia tidak selalu membawa masalah sehingga sama ada sistem imun mempunyai masalah atau bakteria bermanfaat bertujuan untuk mengawalnya dalam badan dimusnahkan. Apa yang boleh melakukan ini? Well alahan makanan boleh melemahkan sistem imun dan membolehkan untuk tumbuh terlalu cepat candida dan dadah, terutamanya anti-biotik membinasakan semua keturunan utama anda pertahanan terhadap candida overgrowing dalam badan.

Jadi mengapa anda perlu mengambil berat tentang candida? Dengan baik untuk buang air besar berbau satu perkara adalah tanda # 1 daripada penumbuhan yg terlalu cepat, sebagai candida mewujudkan penapaian dalam badan anda. Bukan itu sahaja tetapi ia juga menghalang pengeluaran enzim, menyekat bakteria baik pembangunan semula dan had asid perut yang juga menggalakkan refluks asid. Ini hanya permulaan namun. Ia juga terkenal menyebabkan masalah mental / emosi seperti ADD dan kemurungan / kegelisahan di samping menyebabkan masalah pernafasan kronik seperti asma dan alahan. Terdapat kira-kira 40 + gejala utama yang lain jadi ini adalah benar-benar hanya asas-asas. Lebih menarik lagi faktor-faktor yang sama yang meningkatkan candida penumbuhan yg terlalu cepat juga telah ditunjukkan untuk membantu kanser membesar juga.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar